Veelgestelde vragen

 

Over ISIC

Wat is ISIC?

International Student Identity Card ISIC is de enige wereldwijd erkende studentenkaart met toegang tot meer dan 150.000 studentenkortingen over de hele wereld. 

 

Wat is mijn ISIC student identifier? 

Jouw persoonlijke ISIC studenten identifier is een 14 cijferig nummer wat begint en eindigt met een letter (S123456789012X) voor de ISIC kaarten die worden uitgegeven in Nederland. Met dit nummer kun je je ISIC studenten-ID activeren in de ISIC app en inloggen op de ISIC website, om toegang te krijgen tot de kortingen die voor jou beschikbaar zijn. 

 

Hoe lang is mijn ISIC geldig? 

De standaard digitale ISIC is geldig voor 12 maanden vanaf het moment van aanschaf. Je kunt de einddatum van je ISIC zien in je ISIC app-profiel of op de digitale kaart zelf.  

 

Hoe kan ik de kortingen die ik met ISIC krijg gebruiken? 

Er zijn twee soorten ISIC kortingen: lokale kortingen en online kortingen. Je kunt alle lokale kortingen vinden in de ISIC app en op de ISIC global website. De online kortingen zijn zichtbaar op deze website en in de ISIC app. Om toegang te krijgen tot de online studentenkortingen kun je rechts bovenin op deze website inloggen. 

Als je bent ingelogd kun je een kortingscode of unieke kortingslink vinden op elke kortingspagina. Om de kortingscode te gebruiken, kopieer de code, ga naar de partnerwebsite en plak de code in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen. 

Als je een verzoek of idee hebt voor een studentenkorting of je geïnteresseerd bent in een samenwerking met ISIC, laat het ons weten

 

Waar kan ik vliegtickets met studentenkorting kopen? 

ISIC is de enige wereldwijd erkende studentenkaart, en de enige studentenkaart waarvoor luchtvaartmaatschappijen een studententarief aanbieden. Je kunt studentenvliegtickets vinden op de ISIC website en op de website van reisorganisatie KILROY. Let op: studententickets zijn niet beschikbaar op de websites van de luchtvaartmaatschappijen zelf, of op de websites van prijsaanbieders. 

Als je op zoek bent naar reistips, je volgende avontuur wil plannen of vragen hebt over studeren in het buitenland, neem contact op met KILROY travel

 

Werkt de digitale ISIC ook offline?

Als je je digitale ISIC kaart hebt geactiveerd in de ISIC app kun je altijd offline je kaart bekijken. Voor de activatie en het bekijken van kortingen heb je internet nodig. 

 

In welke landen wordt de digitale ISIC kaart geaccepteerd? 

De digitale ISIC kaart wordt op dit moment als geldig studenten-ID geaccepteerd in de volgende landen: 

Argentinië
Australië
België
Bulgarije
Canada
Chili
China
Colombia
Denemarken
Duitsland
Egypte
Estland
Finland
Frankrijk
Ghana
Griekenland
Guatemala
Hongkong
Ierland
IJsland
India
Israël
Italië
Japan
Kenia
Kosovo
Letland
Litouwen
Luxemburg
Macau
Macedonië
Malta
Mexico
Moldavië
Montenegro
Nederland
Nieuw-Zeeland
Nigeria
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Portugal
Roemenië
Servië
Singapore
Slovenië
Slowakije
Spanje
Sri Lanka
Taiwan
Tanzania
Thailand
Tsjechië
Turkije
Venezuela
Verenigd Koningkrijk
Verenigde Arabische Emiraten
VS
Zuid-Afrika
Zuid-Korea
Zweden
Zwitserland

Als je naar een land reist dat niet op deze lijst staat, neem contact met ons op.

 

Wie kan bestellen

 

Wie kan een digitale ISIC kaart bestellen? 

Alle voltijd studenten die ingeschreven staan bij een Nederlandse onderwijsinstelling en ouder zijn dan 12 jaar kunnen een digitale ISIC kaart bestellen. Er is geen maximum leeftijd. Sommige kortingaanbieders, zoals luchtvaartmaatschappijen, houden een maximum leeftijd aan. 

 

Wanneer ben jij voltijd student? 

Voltijd studenren betekend dat je minimaal 15 uur per week les hebt voor minimaal drie maanden per jaar. Als je een ISIC kaart besteld moet je ingeschreven staan bij een Nederlandse onderwijsinstelling met een actieve status, of een toelatingsbrief hebben voor het volgende semester. Als je in het buitenland studeert of gaat studeren, kun je je ISIC kaart bestellen bij de ISIC aanbieder in je bestemmingsland

 

Kom je in aanmerking voor ISIC als postdoctorale student?

Ja, ISIC is ook beschikbaar voor postdoctorale studenten. Je kunt hier een standaard digitale ISIC bestellen.  

 

Komen uitwisselingsstudenten in aanmerking voor een ISIC kaart? 

Ja, zolang je voltijd studeert aan een (Nederlandse) onderwijsinstelling kom je als internationale/uitwisselingsstudent in aanmerking voor ISIC. Let op: alleen je ISIC kaart is niet voldoende identificatie voor bijvoorbeeld bus- of treinvervoerders. 

 

Hoe bestellen

 

Welke documenten heb ik nodig? 

Om een ISIC kaart te bestellen heb je een bewijs van inschrijving nodig en een gekleurde paspoort-achtige foto van jezelf.

We accepteren een scan van je collegekaart waar een jaar op staat, een kopie van je bewijs van inschrijving of een toelatingsbrief van je onderwijsinstelling voor het aankomende jaar of semester als bewijs van inschrijving. 

 

Het bestelproces stap voor stap 

  1. Klik hier om te beginnen met bestellen. Kies ISIC om een een internationaal studenten-ID te bestellen. C
  2. Vul je informatie correct in op het formulier. Let op: de naam van je school wordt op je kaart genoemd zoals je het hier schrijft. Gebruik de volledige, correcte en Engelse naam voor je onderwijsinstelling. 
  3. Dubbelcheck of de informatie klopt en klik op 'Doorgaan naar betalen'. 
  4. Betaal voor je ISIC kaart. Beschikbare betaalmethoden zijn Visa en Mastercard creditcards en de online banken genoemd onder het formulier (iDeal?)
  5. Check je informatie. Als je iets moet veranderen wat je op het formulier hebt ingevuld, klik op 'corrigeer je informatie' en ga door om je studentenstatus te verifiëren. Let op: Je kunt je informatie niet meer veranderen nadat je door bent gegaan met de verificatie. 
  6. Upload je bewijs van inschrijving. Als bewijs van inschrijving accepteren we een scan van je collegekaart met jaartal, je bewijs van inschrijving (Osiris) of een toelatingsbrief voor het komende jaar of semester (met data of jaartal). Let op: het document kan maximaal 2 Mb groot zijn en moet in .jpg of .jpeg geüpload worden. 
  7. Upload hierna je foto. De foto moet een gekleurde, duidelijke paspoort(achtige) foto van je gezicht zijn. Het hoeft geen officiële paspoortfoto te zijn, een foto genomen met je smartphone kan, zolang je gezicht duidelijk van voren te zien is. Gebruik geen filters. De foto kan maximaal 2 Mb groot zijn en moet in .jpg or .jpeg geüpload worden. 
  8. Bevestig je bestelling en download de ISIC App voor Android of iOS. Je studentenstatus wordt door ons geverifieerd binnen 1-2 werkdagen.
  9. Nadat je studentenstatus en foto zijn geverifieerd krijg je een e-mail met je persoonlijke ISIC nummer. Dit nummer heb je nodig om je digitale ISIC kaart te activeren in de app. Activeer je ISIC kaart in de app door de instructies later op deze pagina te volgen. Je kunt ook deze demovideo bekijken. 

 

Als je problemen hebt met het uploaden van de documenten of je wil je informatie veranderen nadat je bent doorgeklikt naar studentenverificatie, neem contact met ons op. 

 

Ik heb betaald voor mijn ISIC kaart maar mijn bestelling niet afgemaakt, wat moet ik nu doen? 

Je krijgt binnen 24 uur een bevestigingsmail van je bestelling. In deze bevestigingsmail staat een link naar een pagina waarop je je bewijs van inschrijving en foto kan uploaden. Zo kun je je bestelling afmaken. Let op: voordat je deze twee bestanden hebt geüpload is je bestelling niet afgerond en kun je je ISIC kaart niet activeren.

 

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen waarin ik mijn bewijs van inschrijving of foto kan uploaden, wat moet ik nu doen? 

Check eerst de spambox van je e-mail. Als de bevestigingsmail daar niet staat, neem dan contact op via het contactformulier en noem je naam, e-mail en order ID.

 

Ik heb iets verkeerd gespeld tijdens mijn bestelling, wat moet ik nu doen? 

Als je je ISIC online bestelt krijg je een bevestigingsmail met een link naar een pagina waarop je je foto en bewijs van inschrijving kan uploaden. Als je dat nog niet hebt gedaan, kun je op deze pagina ook nog je persoonlijke gegevens aanpassen (behalve je naam) voordat je de bestelling afmaakt. Als je je bestelling al hebt afgerond en dan nog een fout ontdekt, neem dan contact met ons op. 

 

Ik heb mijn naam verkeerd gespeld op het bestelformulier, wat moet ik nu doen? 

Je naam is het enige stuk informatie wat je niet zelf kunt wijzigen. Als je je naam verkeerd hebt gespeld op het bestelformulier, neem dan contact met ons op.  

 

Wat is de bezorgtijd van ISIC? 

Binnen 1-2 werkdagen wordt je digitale ISIC kaart beschikbaar. Als je online een digitale ISIC kaart bestelt krijg je een e-mail met een link naar een pagina waar je je foto en bewijs van inschrijving moet uploaden. Zorg dat je deze instructies heel nauw opvolgt, zodat je de kans op vertraging minimaliseert. Je ISIC nummer staat klaar om geactiveerd te worden in de ISIC app als je studentenstatus is geverifieerd en je foto goedgekeurd. 

 

Aanmelden in de ISIC App 

Aanmeldingsproces stap voor stap 

Zodra je je persoonlijke ISIC nummer hebt ontvangen kun je je aanmelden in de ISIC app en je digitale studentenkaart activeren.

  1. Download de ISIC App voor Android of iOS en bekijk de videodemo voor de ISIC App aanmelding
  2. Druk op 'Register' in het menu van de App 
  3. Vul je naam in zoals op je bestelformulier en je persoonlijke ISIC nummer en druk op 'Confirm'
  4. Vul een e-mailadres in waarop je je aanmelding kunt bevestigen en verzin een wachtwoord om in de toekomst mee in te loggen. 
  5. Lees en accepteer de Algemene Voorwaarden en klik op 'Confirm'
  6. Klik op de link in de bevestigingsmail om je e-mailadres te verifiëren. 

 

Ik kan me niet aanmelden, wat moet ik doen? 

  1. Bekijk de videodemo voor de ISIC App aanmelding
  2. Je ISIC nummer is een 14-cijferig nummer dat begint en eindigt met een letter (S123456789012X) voor kaarten in Nederland. Check of je het juiste ISIC nummer hebt ingevuld. Je voornaam moet eerst ingevuld worden, je achternaam als tweede. Let op dat je je naam schrijft zoals je op het bestelformulier hebt gedaan. 
  3. Als je nog steeds problemen ervaart met aanmelden in de app, neem dan contact op met [email protected]

 

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen om mijn aanmelding en e-mailadres te verifiëren, wat moet ik nu doen? 

  1. Als je een spelfout hebt gemaakt in het e-mailadres tijdens je aanmelding in de app, neem dan contact op met [email protected]
  2. Check de spambox van je e-mail en zoek naar een e-mail van [email protected]
  3. Voeg [email protected] toe als contact of goedgekeurde afzenders
  4. Als je nog steeds problemen ervaart met aanmelden in de app, neem dan contact op met [email protected]g

 

Ik kan niet inloggen in de ISIC app, wat moet ik nu doen? 

  1. Controleer of je een account hebt aangemaakt in de app (zie de stap voor stap instructies hierboven)
  2. Controleer of je e-mail adres dat je bij het maken van je account gebruikt om in te loggen
  3. Als je je wachtwoord bent vergeten, klik op 'Forgot password?' in de app om een nieuw wachtwoord toegestuurd te krijgen per e-mail. 
  4. Als je nog steeds problemen ervaart met inloggen in de app, neem dan contact op met [email protected]g

 

Ik wil mijn informatie wijzigen in de ISIC app, wat moet ik nu doen? 

Als je informatie, zoals je naam of onderwijsinstelling, wil wijzigen, neem dan contact met ons op en wij zullen de informatie aanpassen.  

 

Ik wil mijn ISIC vernieuwen in de ISIC App, wat moet ik doen?

Vraag een nieuwe digitale ISIC studenten ID aan op de ISIC website en zorg ervoor dat je naam op dezelfde wijze vermeld staat als op de kaart waarmee je al eerder geregistreerd stond in de ISIC app. Wanneer je je nieuwe ISIC nummer hebt ontvangen, ga je naar je profiel in de ISIC App (via het burger menu) en klik je op "Replace card". Vul je nieuwe ISIC nummer in, klik op "submit" en je nieuwe digitale kaart verschijnt in je ISIC app. Heb je een probleem? Neem contact met ons op.

 

Welke mobiele toestellen en systemen zijn geschikt voor de ISIC app? 

  • Android OS 8.0 en hoger
  • IOS 14 en hoger

 

Ik heb nog geen ISIC nummer, waar kan ik die krijgen? 

Je kunt je digitale ISIC studentenkaart bestellen op de website van ISIC

 

Klachten

In het geval van een klacht wat betreft je bestelling of gebruik van de kaart, aarzel niet om contact met ons op te nemen. Mocht je niet tevreden zijn met het resultaat van ons contact, zijn wij verplicht om je te informeren dat je je zaak kunt verwijzen naar de Europese Commissie van online geschillenbeslechting